گلاره ناظمی: مردان کشورم حالا به من اعتقاد دارند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران ، گلاره ناظمی داور بین المللی فوتسال ایران که به عنوان داور فینال المپیک جوانان هم انتخاب شد، به تازگی مصاحبه ای با سایت فیفا داشت که در رابطه با حضورش در داوری صحبت های جالبی دارد.

گلاره ناظمی: مردان کشورم حالا به من اعتقاد دارند

* * *

- تجربه حضور در رقابت های بوینس آیرس را چطور ارزیابی می کنی؟

داوری در المپیک جوانان بوینس آیرس اقدام مهمی برای من بود. بهترین داوران هر کشور این جا حضور دارند و سطح این مسابقات هم بسیار بالاست و من از این بابت خوشحال هستم.

- چطور تصمیم گرفتی حرفه داوری را دنبال کنی؟

حدود 15 سال پیش من در ایران فوتبال بازی می کردم. برادر من که در لیگ برتر داوری می کرد از من خواست تا داوری را یک بار امتحان کنم. او به من اعتماد به نفس داد و می گفت می توانم یکی از بهترین داوران باشم. در واقع در ایران اولین گروه های زن کارشان را از 15 سال پیش شروع کردند.

- چرا فوتسال را به جای فوتبال انتخاب کردی؟

به این خاطر که فوتسال در ایران با استاندارد بالایی بازی می گردد که از فوتبال بهتر است. من البته بازی های فوتبال را هم قضاوت نموده ام که در شروع کارم بود. در فوتسال ما بهترین تیم قاره هستیم و از سطح خوبی هم برخورداریم. فوتسال باعث شد من قابلیت هایم را در داوری افزایش دهم.

- چه سختی هایی در طول این مسیر طی نموده ای؟

در ابتدا برای من داوری سخت بود. درست مثل هر کشور دیگری شما در ابتدا با کمی سختی روبرو می شوید. مردم خصوصا مردان اغلب می گفتند که زنان داوران خوبی نیستند ولی به همین خاطر من روی تصمیمم پافشاری کردم. مهم این بود که به آنها بگویم و آن را نشان دهم که می توانم از پس آن بر بیایم. من این صحبت ها را به عنوان یک ابزار انگیزشی برای خودم استفاده کردم. خانواده و خصوصا برادر از من حمایت های زیادی کردند که مهم بودند.

- آیا تا به حال به ترک داوری فکر نموده ای؟

بله. به این خاطر که در برخی از اوقات واقعا خسته می شدم. من هیچ حمایتی نداشتم که البته این نداشتن حمایت، من را قوی تر کرد. شما باید بتوانی قابلیتی که داری را نشان دهی و من هم می خواستم همین را نشان دهم خصوصا به مردان که من هم قابلیت انجام کار داوری را دارم. من به تنهایی از پس کارم برآمدم. کوشش کردم و در نتیجه موفق شدم.

- نظرت درباره زنانی که با شما شروع کردند و نتوانستند به موفقیت برسند، چیست؟

7، 8 داور زن دیگر بودند که همگی به خاطر سختی هایی که این حرفه داشت ادامه ندادند. خانواده یا همسرشان این مساله را قبول نمی کردند. آنها نمی توانند بفهمند که چرا یک داور باید این همه سفر کند. در ایران اگر شما بخواهید داور شوید، باید اجازه همسر را داشته باشی و خیلی از آنها الان این حرفه را رها نموده اند. اوضاع کمی تغییر نموده و در حال حاضر سه سطح فوتسال فقط برای زنان وجود دارد. حدود 50 داور در سطح بالا و 100 داور هم در کل کشور از زنان حضور دارند.

- آیا خودت را به عنوان پیشگام در عرصه داوری زنان می بینی؟

بله، همین طور است. از این لحاظ که شما حساب کنید بله. زنان داور بیشتری هستند که می خواهند پیشرفت نمایند. وقتی من به این مسابقات دعوت شدم در ابتدا خصوصا برای مردان اتفاق مثبتی نبود ولی بعد از این انتخاب مردان کشورم دیدند که من چه پیشرفتی نموده ام و آن را قبول نموده اند. در حال حاضر آنها به من باور و اعتقاد دارند.

590-11

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

italyro.ir: تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4797

به "گلاره ناظمی: مردان کشورم حالا به من اعتقاد دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلاره ناظمی: مردان کشورم حالا به من اعتقاد دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید