واریز مرحله اول بیمه بیکاری از هفته آینده

به گزارش مجله سرگرمی، مشاور امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی درباره زمان واریز بیمه بیکاری توضیحاتی داد.

واریز مرحله اول بیمه بیکاری از هفته آینده

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مهدی شکوری مشاور امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی در یک گفت وگوی تلویزیونی درباره زمان واریز بیمه بیکاری، اظهار کرد: از اوایل هفته آینده مرحله اول بیمه بیکاری که مربوط به افرادی که در سامانه ثبت نام نموده بودند و مشمول دریافت بیمه بیکاری بودند، واریز می گردد.

وی اعلام کرد: 5 هزار میلیارد تومان بودجه ای است که دولت برای واریز بیمه بیکاری برای ماه های اسفند و فروردین تخصیص داده است که 286 هزار میلیارد تومان پرداخت شده که هفته آینده مرحله اول آن واریز می گردد.

شکوری با اشاره به اینکه مبالغ دیگری نیز تخصیص داده می گردد که برای ماه های فروردین و اردیبهشت به حساب مشمولان واریز گردد، گفت: افرادی مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند که بیمه شده اجباری باشند و کارفرما حق بیمه این افراد را پرداخت کند و آمار افرادی که در حال حاضر مشمول بیمه بیکاری هستند، 700 هزار نفر است که مشمول قانون کار هستند.

مشاور امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه بعضی از افراد در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام نموده بودند، اما کارفرما برای آن ها لیست بیمه رد نموده بود، توضیح داد: پس از آنالیز های اجرا شده این افراد را از لیست حذف کردیم، چراکه شرط دریافت بیمه بیکاری، بیکار بودن است.

شکوری اعلام کرد: در رابطه با افرادی که در سامانه ثبت نام ننموده بودند و برای دریافت بیمه بیکاری به ادارات کار مراجعه نموده بودند نیز از مسئولان روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست کردیم که اطلاعات این افراد را در سامانه وارد نمایند، چراکه در حال حاضر ملاک ما افرادی است که در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند.

وی درباره افرادی که مشمول قانون کار نیستند و در این ایام بیکار شدند، گفت: بسیاری از بیمه شدگان مانند رانندگان و کارگران ساختمانی بیمه اجباری نیستند، لذا وزارت رفاه برای این افراد ساز و کار های دیگری را در نظر گرفته و تسهیلات دیگری قرار است به این افراد تخصیص داده گردد.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

italyro.ir: تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 93590

به "واریز مرحله اول بیمه بیکاری از هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واریز مرحله اول بیمه بیکاری از هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید