عقیلی: باید بدانیم چه استایلی برای تیم ملی می خواهیم، سپس سراغ گزینه ها برویم، انتخاب من، اسکوچیچ است

به گزارش مجله سرگرمی، انتخاب هادی عقیلی بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان برای راهنمایی این تیم در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 دراگان اسکوچیچ است.

عقیلی: باید بدانیم چه استایلی برای تیم ملی می خواهیم، سپس سراغ گزینه ها برویم، انتخاب من، اسکوچیچ است

هادی عقیلی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره بحث ادامه یا قطع همکاری با دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات تیم ملی فوتبال، گفت: انتخاب سرمربی تیم ملی یک بحث است، تأمین منابع اقتصادی یک بحث دیگر. پس از اینکه مارک ویلموتس رفت و اسکوچیچ قرار بود سرمربی تیم گردد، گفتم در حال حاضر جدا از کیفیت یک مربی، قیمت او هم مهم است. حتی مربیان داخلی حاضر نشدند با مبالغ پایین سرمربی تیم گردد، کسانی که احتیاج نیست اسامی شان بیان گردد. رقم قرارداد مربیان عظیم داخل ایران از شکایت های شان معین است.

وی اضافه کرد: خیلی ها به اسکوچیچ امیدوارم نبودند، اما او توانست از بازی های محبت آمیز تا چهار بازی در منامه بحرین نتایج خوبی با تیم ملی کسب کند. سخت ترین بازی تیم ملی مقابل عراق بود و چون این ملاقات حساس شده بود، کیفیت بازی ایران را متفاوت کرد. اگر همه این مسائل را در نظر بگیریم، کیفیت کار اسکوچیچ معین می گردد. او کار بسیار سختی با تیم ملی در منامه داشت. از طرفی، ما دوران پسا کی روش را طی می کردیم، چون تیم ملی با کی روش استایل خاصی گرفته بود. پیش از کی روش مربیان دیگری را امتحان نموده بودیم، اما تیم ملی با حضور این مربی استایل خاص خودش را گرفت. به نام مثال، سبک بازی تیم ملی شبیه اتلتیکومادرید بود. اسکوچیچ قصد داشت این سبک را تغییر دهد که در اجرای خواسته خود پیروز بود.

مدافع پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان اعلام نمود: کمیته فنی، پیشکسوتان و کارشناسان باید تحلیل و آنالیز نمایند کدام استایل برای تیم ملی بهتر است و سپس دنبال انتخاب مربی بروند. بعضی مواقع، از گزینه هایی نام برده می گردد که برای من خنده دار است و معین است از یک آدم غیرفوتبالی نظر می گیرند. شخصی گفته بود که برای انتخاب سرمربی تیم ملی در حال مذاکره با مورینیو و زیدان هستند! کجای سبک این دور مربی شبیه به هم است؟! فقط نام و تیپ شان مهم نیست، بلکه تفکر و فرم بازی تیم های تحت راهنمایی شان هم اهمیت دارد. این دو گزینه (مورینیو و زیدان) نمی توانند در کنار هم قرار بگیرند، چون سبک مربیگری شان فرق دارد.

عقیلی با حمایت از اسکوچیچ یادآور شد: با پیشرفتی که تیم ملی داشته، اسکوچیچ برترین انتخاب است. از بازیکنانی که با او کار نموده اند، شنیدم که مربی خوبی است. تیم های ملوان انزلی، فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان در زمان اسکوچیچ خوب فوتبال بازی می کردند. جدا از بحث فنی، باید به هزینه استخدام سرمربی تازه هم فکر کرد. اگر بخواهیم گزینه دیگری انتخاب کنیم، باید حداقل شش میلیون یورو بپردازیم. اینکه از کجا می خواهد چنین پولی تأمین گردد، معین نیست، چون بعید می دانم دولت بخواهد در این زمینه یاری کند.

وی در انتها گفت: بار دیگر می گویم ما باید بدانیم چه مدل فوتبالی می خواهیم و سپس سراغ گزینه ها برویم. فلسفه فوتبال بارسلونا معین است. در این تیم دیه گو سیمئونه سرمربی فعلی اتلتیکومادید نمی تواند مربی باشد. اگر سیمئونه بخواهد سرمربی بارسلونا گردد، اوست که باید تفکراتش را عوض کند، نه بارسلونا. وقتی سراغ مربیانی مثل سیمئونه و مورینیو می روید دیگر نمی توانید سراغ گواردیولا بروید. ما باید ابتدا از خودمان بپرسیم چه چیزی می خواهیم و سپس سراغ انتخاب مربی برویم.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

italyro.ir: تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 151651

به "عقیلی: باید بدانیم چه استایلی برای تیم ملی می خواهیم، سپس سراغ گزینه ها برویم، انتخاب من، اسکوچیچ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقیلی: باید بدانیم چه استایلی برای تیم ملی می خواهیم، سپس سراغ گزینه ها برویم، انتخاب من، اسکوچیچ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید