طرح های دانش بنیان دانشگاه آزادخراسان رضوی رونمایی می گردد، مرکز تحقیقات توکسین راه اندازی می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی از آمادگی این دانشگاه برای رونمایی از محصولات دانش بنیان اطلاع داد.

طرح های دانش بنیان دانشگاه آزادخراسان رضوی رونمایی می گردد، مرکز تحقیقات توکسین راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران مهدی ملک نژاد با اشاره به آخرین دستاوردهای دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، اظهار کرد: در زمینه اقتصاد دانش بنیان کوشش گردیده با توجه به ظرفیت های منطقه عمل گردد و محصولات و طرح های متعددی نیز اکنون آماده رونمایی است.

وی بیان نمود: روزانه حدود 2 هزار و 500 تن گوگرد با خلوص بالا در استان خراسان رضوی فراوری می گردد که با قیمت تنی 120 دلار به کشورهای خلیج فارس صادر می گردد. با توجه به اینکه ایران یکی از واردکنندگان محصولات جانبی گوگرد است، برای جلوگیری از خام فروشی این محصول، فراوری پنج فرآورده گوگردی که برخی از آنها بیش از یک دلار به ازای هر گرم قیمت دارد، فراوری گردیده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی گفت: کارخانه دو محصول از این پنج محصول در حال ساخت بوده و این پنج محصول نیز آماده رونمایی است. در زمینه فرآورده های پتروشیمی نیز نوعی تثبیت کننده با کاربرد ضدعفونی فراوریگردیده که ارزش افزوده آن بالای 20 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم است. این تثبیت کننده از مواد دورریختنی پتروشیمی ها فراوری می گردد که آلاینده محیط زیست هستند.

ملک نژاد اظهار داشت: فراوری ابرباتری هایی که چندبرابر باتری های معمولی ماندگاری و شارژ دارند، یکی دیگر از طرح های دانش بنیان دانشگاه آزاد مشهد است.

وی تاکید نمود: در حوزه کشاورزی نیز فراوری کودهای مایع و فسفاته در حال اجرا است. میزان مصرف کودهای مایع حدود 20 برابر کمتر از کودهای غیرمایع و روش رساندن آن ارزان تر است و احتیاج به پاشش و دستگاه ندارد و از طریق آب به خاک وارد می گردد.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در حوزه پزشکی هم فراوری نانوداروها و داروهای ضدسرطان و راه اندازی مرکز تحقیقات توکسین در دستور کار قرار گرفته است.

ملک نژاد یادآور شد: هماهنگی مناسبی بین دانشگاه آزاد اسلامی و استانداری خراسان رضوی شکل گرفته و بر اساس دستور استاندار، ظرفیت های خالی کارخانه ها و صنایع در اختیار اجرای طرح های دانشگاه آزاد اسلامی قرار می گیرد که اشتغال مناسبی به همراه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: در زمینه هایی که فراوری محصولات دانش بنیان شروع گردیده، عضو هیأت علمی پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی جذب خواهد شد تا با فراوری محصولات جانبی بیشتر، از خام فروشی جلوگیری گردد.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

italyro.ir: تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2466

به "طرح های دانش بنیان دانشگاه آزادخراسان رضوی رونمایی می گردد، مرکز تحقیقات توکسین راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های دانش بنیان دانشگاه آزادخراسان رضوی رونمایی می گردد، مرکز تحقیقات توکسین راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید