شهرهای شگفت انگیز نزدیک ایران را بشناسید

به گزارش مجله سرگرمی، ایران زیبای ما هفت کشور همسایه را در اطراف خود دارد که هرکدام نقاط زیبایی را در خود جای داده اند. که می خواهیم سری به بعضی از شهرهای زیبای این کشورها بزنیم. توجه کنید این مطلب صرفا برای اطلاع رسانی آماده شده و تمام تورهای نورزوی در صورت ریشه کن شدن کامل کرونا برگزار می گردد و این آژانس تابع قوانین وزارت بهداشت هست و طبق اعلام ستاد ملی کرونا فعالیت می نماید. آژانس مهر پرواز در این ایام کرونایی به شما اکیدا توصیه می نماید که در خانه بمانید و از سفر کردن بپرهیزید.

شهرهای شگفت انگیز نزدیک ایران را بشناسید

به گزارش خبرنگاران، بنابراعلام مهرپرواز، تاریخ غنی و بسیار دور و دراز ایروان که قسمت بسیاری از آن ریشه در تاریخ کشور ما نیز دارد، جدا از ویژگی های فرهنگی پربار از ایروان، مکانی جذاب و دوست داشتنی و تاریخی برای سفر ساخته است.

ایروان ارمنستان

چنانچه بخواهیم تاریخ حدودی قدمت این شهر را بیان کنیم، باید به 4.000 سال پیش که انسان ها در این منطقه ساکن شدند، اشاره کنیم. بین قرن های 4 و 6 قبل از میلاد مسیح، این شهر یکی از مهمترین مراکز ساتراپی در امپراطوری عظیم هخامنشی به شمار می رفت. از آنجایی که این شهر مقصد استراتژیک بسیار مهمی محسوب می شد.

کاسکاد ایروان، خانه اوپرا ایروان، میدان جمهوری ایروان، مسجد کبود ایروان، قلعه اربونی ایروان، کلیسای جامع سنت گرگوری روشنگر ایروان تعدادی از جاذبه های توریستی ایروان ارمنستان هستند که با تور ارمنستان نوروز در یک آب وهوای عالی ارزش دیدن را دارند.

وان ترکیه

در حالی که شهرهای توریستی ترکیه مانند آنتالیا به سواحل و دریای خود می بالند، اما وان شهری است درخشان که به خاطر دریاچه همنام خود و طبیعت و بناهاب تاریخی خود خودنمایی می نماید، پس تفریحات ساحلی و ورزش های آبی را فراموش کنید.

درعوض به یاری تور وان نوروز بر یادبودهای چشمگیر، از جمله ون کالسی (قلعه وان یا صخره وان) تمرکز کنید، ساعاتی را در اطراف دریاچه بگذرانید و در مکان های تاریخی نزدیک چاووشتپه و هوشاپ گشت بزنید.

باکو آذربایجان

باکو پایتخت آذربایجان، عظیمترین شهر آذربایجان، عظیمترین شهر در حاشیه دریای خزر و البته عظیمترین شهر ناحیه قفقاز محسوب می گردد. شهری که هم تاریخ غنی دارد و هم اینکه پر از ساختمان های مدرن است و این روزها به خاطر معماری جالب ساختمان ها و آسمان خراش های مدرنش بسیار معروف شده است.

شهر باکو پر از اماکن تاریخی است که از محبوب ترین هایشان می توان به قلعه دختر، معبد کاخ شیروان شاه، مسجد تازه پیر، کاخ اسماعیلیه و معبد آتشگاه اشاره نمود. در ضمن یک کانال آبی جالب به نام کانال آبی ونیز کوچک و همین طور یک بلوار زیبا به نام بلوار ساحلی باکو نیز در این شهر وجود دارد که بازدید از آن ها نیز خالی از لطف نیست.

عشق آباد ترکمنستان

عشق آباد، شهری که با مشهد فقط 220 کیلومتر فاصله دارد و زمانی با نام مرمر سفید شهرت داشت. این شهر نه تنها به عنوان پایتخت ترکمنستان بلکه مرکز فرهنگی، سیاسی و صنعتی این کشور نیز می باشد.

موزه فرش ترکمنی، مجسمه لنین، پارک استقلال، کوزه هنرهای ترکن و موزه ملی تاریخ عشق آباد از زیباترین و دیدنی های پایتخت ترکمنستان به حساب می آیند.

انتهای رپرتاژ آگهی

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 124422

به "شهرهای شگفت انگیز نزدیک ایران را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای شگفت انگیز نزدیک ایران را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید