ملاقات پرسپولیس - الوحده زیر ذره بین AFC، از قلب پرتلاش سرخپوشان تا تیر خلاص طارمی

به گزارش مجله سرگرمی، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا عملکرد شاگردان برانکو در ملاقات مقابل نماینده امارات در لیگ قهرمانان آسیا را مورد ارزیابی و آنالیز قرار داد.

ملاقات پرسپولیس - الوحده زیر ذره بین AFC، از قلب پرتلاش سرخپوشان تا تیر خلاص طارمی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، پرسپولیس ایران دوشنبه شب به لطف پیروزی 4 بر 2 مقابل الوحده امارات و با هت تریک ستاره خود یعنی مهدی طارمی که پیروزی تیمش در این ملاقات را تضمیمن کرد، راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد.

پرسپولیس به خوبی بر این بازی تسلط داشت و از 58.6 درصد مالکیت توپ و میدان و 11 شوت در محوطه جریمه حریف در مقابل سه شوت حریف لذت برد.

در جریان بازی پرسپولیس از حیث میزان کوشش تیمی حتی در زمانی که صاحب توپ نبود، برتر از حریفش ظاهر شد و این تیم مزد زحماتش را از حیث بهبود شرایط مالکیت توپ و میدان گرفت.

پرسپولیس با وجود در اختیار داشتن مالکیت بیشتر توپ و میدان در این ملاقات، بازیکنان این تیم 21 بار توپ بازیکنان الوحده را تکل زدند و 24 بار هم اقدام به دفع توپ و دور کردن آن از نیمه زمین خود کردند. در نبردهای تن به تن هم شاگردان برانکو روی هم رفته در 61.9 درصد این دوئل ها پیروز بودند.

قلب پرسپولیس، خط هافبک چهارضلعی این تیم متشکل از سروش رفیعی، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده بود که با فشار و پرسینگ خود به بازیکنان حریف سبب شدند که تنها 68.3 درصد از پاس های بازیکنان الوحده سالم به مقصد برسد.

کوشش خط میانی سرخپوشان در نتیجه هم تأثیر مستقیم داشت به طوری که سروش رفیعی که در جریان بازی 11 توپ را از بازیکنان الوحده پس گرفت. با فشاری که بازیکنان میانی پرسپولیس به حریف آوردند، سبب شدند تا راشد علی، دروازه بان الوحده با اشتباهش در همان ابتدای بازی، سروش رفیعی را در موقعیت زدن گل اول پرسپولس قرار بدهد.

مهدی طارمی، مهاجم پرسپولیس روی فرم بودن خود در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را بار دیگر در بازی دوشنبه با هت تریک فوق العاده اش ادامه داد که تفاوت بین دو تیم پرسپولیس و الوحده را آشکار و ثابت کرد.

طارمی در جریان بازی ثابت کرد که مهار او توسط مدافعان الوحده غیرممکن است و با فرارهای شگفت انگیز خود از دست مدافعان حریف 7 شوت از 12 شوت تیمش به سمت دروازه الوحده را او زد.

طارمی که در خط حمله پرسپولیس یک مقدار جلوتر از وحید امیری بازی می کرد، در جریان بازی دو مدافع الوحده را به خود مشغول کرد و از حرکات پیروزیت آمیز خود در سمت راست در مقابل حمدان الکمالی لذت برد.

هر سه گل طارمی از سمت راست محوطه جریمه حریف به دست آمد، اما این سه گل روی توانایی مهدی طارمی در یافتن فضای مناسب برای گلزنی به ثمر رسید، آن هم در شرایطی که هر سه پاس منجر به گل از مناطق خیلی سخت زمین و شرایط سخت بازی به وی رسید.

درست است که طارمی روی گل ها تیر خلاص را زد، اما محسن مسلمان، هم تیمی او بود که در بیشتر طول 90 دقیقه این بازی او را تغذیه کرد.

محسن مسلمان، بازیکن شماره 77 پرسپولیس که یکی از هافبک های پرکوشش این تیم بود، در این ملاقات به او آزادی عمل در زمین داده شده بود تا با پاس های جادویی خود، کار تیمش را تکمیل کند.

نتیجه این کوشش مسلمان پاس گل دوم پرسپولیس به مهدی طارمی و خلق دو موقعیت گلزنی جدی دیگر بود.

آزادی عمل محسن مسلمان در زمین که در جناحین و پشت مهاجمان در قلب خط هافبک در رفت و آمد بود، کار را برای بازیکنان الوحده جهت مهار او سخت کرد.

عملکرد مسلمان با خلق سه موقعیت جدی برای پرسپولیس در این ملاقات فوق العاده بود.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

italyro.ir: تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 69375

به "ملاقات پرسپولیس - الوحده زیر ذره بین AFC، از قلب پرتلاش سرخپوشان تا تیر خلاص طارمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات پرسپولیس - الوحده زیر ذره بین AFC، از قلب پرتلاش سرخپوشان تا تیر خلاص طارمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید