درباره نام برده و چهره ها در تئاتر

به گزارش مجله سرگرمی، علی اصغر دشتی نمایش تازه خود را تلفیقی از چند هنر و رسانه می داند که رگه هایی از تئاتر مستند هم در آن دیده می گردد.

درباره نام برده و چهره ها در تئاتر

این کارگردان تئاتر که به تازگی نمایش نام برده را در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برده است، در گفت وگویی با خبرنگاران بیان نمود: نام برده را تلفیقی از چند هنر و رسانه می توان دید که بر پایه تئاتر مستند بنا شده است و در عین حال دارای پارامترهایی است که آن را از یک اثر مستند صرف خارج می نماید.

دشتی اضافه کرد: مراحل گسترش و پرورش ایده این نمایش از دو ماه و نیم قبل شروع شد و کیوان سررشته نویسندگی آن را برعهده گرفت. البته در طول تمرینات بود که ایده بیش از پیش پرورش یافت و آن طرح ابتدایی به حالت نهایی و کنونی خود رسید.

به گفته این کارگردان که تجربه اجرای متاستاز را هم در کارنامه خود دارد، روش قصه گویی نام برده چندان نرمال نیست اما تماشاگر در هنگام مواجهه با اثر متوجه رویدادها و روابط درونی آن می گردد.

نام برده نمایشی است درباره یک اتفاق واقعی و کوشش دارد تا اتمسفری را فراوری کند که حول این اتفاق و اتفاقات این چنینی پدید می آید. در واقع نام برده از یک مسئله شخصی شروع می گردد و در پروسه اجرا به یک مسئله عمومی می رسد.

دشتی که نمایش خود را با حضور آتیلا پسیانی، نگار جواهریان، پانته آ پناهی ها، علی باقری، اصغر پیران، رامین سیاردشتی، ایلناز شعبانی و حمید حبیبی فر روی صحنه می برد، درباره حضور بازیگران مطرح و چهره که اخیرا استفاده از آن ها در نمایش های زیادی باب شده است، هم گفت: بین استفاده ابزاری از یک چهره و حضور جدی و کاربردی بازیگر در یک اجرای تئاتر تفاوت وجود دارد. فرق است بین اینکه از یک چهره بازیگری استفاده گردد تا کاری تجاری فراوری گردد و زمانی که حضور و انتخاب او متکی بر زیبایی شناسی اثر باشد و همین تفاوت مبنای حضور بازیگران این نمایش است و البته من پیش از این هم با بعضی از این بازیگران همکاری داشته ام.

به گزارش خبرنگاران، نام بُرده کاری از گروه تئاتر دن کیشوت، به تهیه کنندگی موسسه هنری دی و سرمایه گذاری امیرحسین نفر است که اجراهای خود را از 25 مهرماه در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر شروع نموده است.

در یادداشتی که علی اصغر دشتی درباره این نمایش نوشته، آمده است: عواطف معاصر جمعی رویکردی بود که منجر به فراوری متاستاز شد، در نام برده از منظری دیگر عواطف معاصر را جستجو می کنیم.

کیوان سررشته (نویسنده)، فرشاد فزونی (طراحی صدا و موسیقی)، شیما میرحمیدی (طراح صحنه و لباس)، صبا کسمایی (طراح نور)، فراز اسکندری (طراح ویدیو)، ماریا حاجیها (طراح گریم)، فرهاد فزونی (طراح گرافیک)، مصطفی شب خوان (طراح حرکت)، رها جهانشاهی(مدیرفراوری)، شکوفه طاهری و وحید رهجو (گروه کارگردانی)، صدف عمویی (منشی صحنه)، مریم دیهول (عکس و تیزر)، عسل عباسیان (مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه ای) و امیر قالیچی (تبلیغات مجازی) دیگر عوامل این نمایش هستند.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

italyro.ir: تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4843

به "درباره نام برده و چهره ها در تئاتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره نام برده و چهره ها در تئاتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید