جمع آوری زباله در بیرجند ساماندهی می شود

به گزارش مجله سرگرمی، شهردار بیرجند گفت: جمع آوری زباله در شهر بیرجند با هدف حفظ سلامت و بهداشت محیطی و رضایت شهروندان، ساماندهی می شود.

جمع آوری زباله در بیرجند ساماندهی می شود

به گزارش از، جاوید شهردار بیرجند در نشست با مدیران شرکت بازیافت کویر گفت: پراکندگی زباله ها و رفت و آمد زباله گرد ها مشکلاتی را برای مردم، محیط زیست و سیمای شهری ایجاد کرده بود که ساماندهی آن در دستور جدی مدیریت شهری قرار گرفت.

او اضافه نمود: در نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداری بیرجند مکلف شد با جذب بخش خصوصی شرایط نابسامان زباله ها در شهر را ساماندهی کند.

شهردار بیرجند شرح داد: براساس خواسته شورای اسلامی شهر، مدیریت شهری در نظر دارد مطالبه عمومی شهروندان که همان جمع آوری زباله در مبدا است را فراهم کند که با ساماندهی و مشارکت بخش خصوصی و همچنین امکانات، نیروی انسانی و تجهیزات شهرداری این اقدام را به صورت اصولی ادامه دهد.

شهردار بیرجند مطرح کرد: شهرداری با انعقاد تفاهم نامه با بخش خصوصی و خرید تجهیزات، به کارگیری نیرو با لباس فرم، بغل نویسی خودرو های مدیریت پسماند و نظارت اداره محیط زیست و بهداشت محیط شهرستان کار تفکیک و جمع آوری زباله را اجرا می کند تا شاهد پراکندگی زباله در محیط شهری نباشیم.

او با اشاره به اینکه شیوه صحیح مدیریت پسماند ها و بازیافت استاندارد ضامن سلامت شهری و شهروندان است، ادامه داد: با ساماندهی و مدیریت صحیح پسماند و استفاده از بخش خصوصی در جمع آوری زباله های یک منطقه را بدون دریافت مطالبه در قالب تفاهم نامه و انتقال انبار ضایعات به خارج از محدوده خدماتی قطعا تغییر شگرفی در این زمینه مشهود خواهد بود.

جاوید بیان کرد: استفاده از تجارب شهر های پیروز و مشابه، فراهم کردن زیرساخت ها و تبلیغات و فرهنگ سازی در این جهت از برنامه های مدیریت شهری است و شهرداری بیرجند در مدیریت پسماند به دنبال سود و درآمد نیست.

محمدزاه معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند، گفت: روزانه 100 تن زباله در شهر بیرجند تولید می شود.

او اضافه نمود: شهرداری با استفاده از بخش خصوصی سعی بر ساماندهی زباله گرد ها و زیباسازی سیمای شهری دارد.

بیرجند به عنوان شهر پاکیزه در ایران شهرت دارد و ساماندهی نحوه جمع آوری زباله از خواسته های مردم بوده است.

ی

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

italyro.ir: تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 91937

به "جمع آوری زباله در بیرجند ساماندهی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمع آوری زباله در بیرجند ساماندهی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید