بومی سازی تسلیحات برای حفظ اسرارِ نظامی

به گزارش مجله سرگرمی، جانشین فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی گفت: اطلاعات و اسرار تسلیحات وارداتی نزد سازنده است و با بومی سازی نزد ما باقی میماند.

بومی سازی تسلیحات برای حفظ اسرارِ نظامی

امیر سرتیپ دوم علیرضا انگیزه جانشین فرمانده پایگاه هشتم هوایی شهید بابایی اصفهان در گفت وگو با ، با اشاره به امنیت پایدار در جمهوری اسلامی تاکید نمود: افتخار می کنیم در منطقه پر آشوب غرب آسیا یکی از امن ترین کشور های منطقه بوده ایم و این را مدیون خون شهدا هستیم.

او ادامه داد: چهل و یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و افتخار می کنیم تمامی مراحل بازآماد هواپیما های جنگنده و رهگیر از سوی پیشکسوتان و متخصصان جوان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی انجام می گردد.

انگیزه با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تمام مراحل تعمیر، نگهداری و بازآماد هواپیما های جنگی ایرانی توسط مستشاران آمریکایی انجام می شد توضیح داد: در این فرایند متخصصان ایرانی هیچ دخل و تصرفی نداشتند، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و پس از چهل و یک سال تحریم تهدید و حصر مالی تمامی مراحل اوورهال این هواپیما ها در داخل ایران انجام می گردد.

جانشین فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان گفت: ارتقای جنگنده های شکاری رهگیر به ویژه جنگنده F14 که با انهدام 196 فروند جنگنده دشمن نقشی اساسی در جنگ تحمیلی داشت توسط متخصصان نیرو های هوایی ارتش هم یکی از موفقیت های عظیم انقلاب اسلامی است.

او درباره بومی سازی قطعات F14 گفت: دو عامل مهم در این اتفاق مهم نقش ویژه ای داشت که ابتدا احتیاج به عملیاتی کردن آن بود و دوم خواست و کوشش مسئولان که موجب خودکفایی در صنعت هوانوردی نظامی شد.

انگیزه بیان نمود: پیشکسوتان باتجربه در اوورهال و جوانان متخصص و آموزش دیده شبانه روز برای باز آماد جنگنده هایی با هزاران قطعه پیچیده و فنی هزاران ساعت کوشش مینمایند.

او توضیح داد: نکته مهم در تسلیحات بومی حفظ اسرار آن است، چراکه هر تسلیحات وارداتی قطعا اطلاعات و اسرار آن نزد سازنده محفوظ است و می توانند بر علیه تسلیحات ما استفاده نمایند که با بومی سازی تسلیحات اسرار آن هم نزد خود ما باقی می ماند.

جانشین فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی در انتها گفت: با توجه به تحریم ها و تهدیدات بالفعل و بالقوه باید از دانشگاه ها و نیرو های متخصص داخلی برای ارتقای هواپیما ها و ساخت جنگنده های جدید استفاده کنیم که این موضوع در دستور کار است و در آینده از اتفاقات خوب در این حوزه بیشتر خواهیم شنید.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

italyro.ir: تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 78294

به "بومی سازی تسلیحات برای حفظ اسرارِ نظامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومی سازی تسلیحات برای حفظ اسرارِ نظامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید