آنالیز مسائل انستیتو رازی و پاستور در کمیسیون بهداشت

به گزارش مجله سرگرمی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از آنالیز مسائل موسسه های انستیتو رازی و پاستور در این جلسه اطلاع داد.

آنالیز مسائل انستیتو رازی و پاستور در کمیسیون بهداشت

حیدر علی عابدی در گفت وگو با خبرنگاران در شرح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفلت: این جلسه با حضور آقای اسحاقی رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ، بیگلری سرپرست انستیتو پاستور و گویا رئیس مرکز مدیریت بیمار های وزارت بهداشت برای آنالیز مسائل موسسه های انستیتو رازی و پاستور برگزار گردید.

وی شرح داد: موسسه انستیتو رازی واکسن های مختلف انسانی همچون واکسن ثلاث، توام ، فلج اطفال خوراکی و انواع واکسن های ضد زهر مار و عقرب، واکسن ضد بیماری دیفتری، واکسن ام ام آر(سرخک، سرخجه، اوریون) و بیش از 25 نوع واکسن طیور و دامی همراه با واکسن تب مالت را فراوری می نماید که حرکت به سمت فراوری واکسن فلج اطفال از نوع تزریقی از برنامه های این موسسه است؛ این موسسه ضمن تامین احتیاج کشور در فراوری واکسن ها و سرم های فراوری گردیده واکسن ضد زهر مار و عقرب را صادر می نماید. عابدی اضافه نمود: موسسه انستیتو پاستور نیز واکسن های هپاتیت ب و ب ث ژ برای پیشگیری و مبارزه با سل، آنتی بادی و آنتی ژن های مورد احتیاج کشور را فراوری می نماید. البته واکسن پنج گانه پنتاوالان که یکی از موسسه ها تعهد فراوری داده بود تا به امروز انجام نگردیده است.

عابدی ادامه داد: براساس گزارش رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر واکسن های ایرانی کیفیت بسیار بالایی دارد و حتی برخی از این فرآورده ها همچون واکسن ب ث ژ با کیفیت تر از نمونه دانمارکی و اروپایی آن است.همچنین سرم های ضد زهر عقرب و ماری که توسط انستیتو رازی فراوری می گردد از نمونه های خارجی آن بسیار باکیفیت تر است.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

italyro.ir: تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3700

به "آنالیز مسائل انستیتو رازی و پاستور در کمیسیون بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مسائل انستیتو رازی و پاستور در کمیسیون بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید