بازدید 3 هزار نفر از موزه ها و بناهای تاریخی گیلان

به گزارش مجله سرگرمی، معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت : 3 هزار نفر در 5 خرداد از موزه ها و بناهای تاریخی گیلان بازدیدکردند.

بازدید 3 هزار نفر از موزه ها و بناهای تاریخی گیلان

به گزارش خبرنگاران گیلان به نقل از ایرنا، ولی جهانی گفت: این رقم در مقایسه با تعطیلات عید فطر سال 98 غیرقابل مقایسه است، زیرا در تعطیلات عید فطر سال گذشته 382 هزار و 745 نفر از این اماکن بازدید کرده بودند.

جهانی ادامه داد: درهای موزه های گیلان و همچنین بناهای تاریخی این استان پس از تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا در پنجم خرداد امسال و با رعایت پروتکل بهداشتی به روی مردم گشوده شد.

وی اظهارکرد: 17 موزه در استان فعال است که 5 مورد آن زیر نظر این اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اداره می شوند.

جهانی اعلام نمود: دستورالعمل بهداشتی سفر هوشمند در ایام کرونا به همه تاسیسات گردشگری ابلاغ شده بود که اکنون نظارت و بازرسی های لازم برای اطمینان از حسن اجرای این دستورالعمل آغاز شده است.

گنجینه رشت، موزه میراث روستایی گیلان، موزه فومن و موزه تاریخ چای ایران (لاهیجان) از موزه های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان است.

علاوه بر اینها موزه نظامی نیروی دریایی بندرانزلی، نگارسرای امامزاده عون ماسوله، موزه اسناد تاریخی رودبار، فرهنگ و تمدن حکیم نظامی آستارا، قلعه رودخان، فرهاد شرفی ماسوله، عشایری سوباتان، تحقیقات علوم شیلاتی و فنون دریایی دکتر کیوان، خانه درزی ماسوله و علوم کشاورزی و منابع طبیعی و موزه تحقیقات بین المللی تاسماهیان از دیگر موزه های گیلان است.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

italyro.ir: تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 92439

به "بازدید 3 هزار نفر از موزه ها و بناهای تاریخی گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید 3 هزار نفر از موزه ها و بناهای تاریخی گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید