انقلاب اسلامی بزرگترین اتفاق قرن بیستم، اعتماد مردم بازسازی گردد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، اسحاق جهانگیری عصر یکشنبه در جریان افتتاح بعضی پروژه ها در شهر شیراز اعلام کرد: انقلاب اسلامی را می توان بزرگترین اتقاق قرن بیستم دانست.

انقلاب اسلامی بزرگترین اتفاق قرن بیستم، اعتماد مردم بازسازی گردد

وی گفت: کشور پر عظمتی مثل ایران وارد یک دوره جدیدی شد و زندگی جدیدی صورت گرفت و به فضل الهی 40 سال سربلندی رقم خورد.

وی گفت: مقامات آمریکایی تصور می کرد سال جاری سرانجام کار جمهوری اسلامی است و خودشان را برای این موضوع آماده نموده بودند اما از آنجایی که ما مردم بزرگی و رهبر هوشمندی داریم با فضل الهی اوضاع جوری رقم خورد که آمریکایی ها یک بار دیگر مقابل ملت ایران سر تعظیم فرود بیاورند.

وی گفت: طبیعی است که در سالگرد انقلاب آنچه گفته می گردد دستاوردهای انقلاب اسلامی است اما این به معنا نیست که مردم مسائل ندارند و ما دقیقا اطلاع داریم که شرایط سخت و خطیری وجود دارد و البته مکرر گفتم که به معنای بن بست نیست بلکه به معنا این است که از دل این شرایط سخت، فرصت های جدید برای عبور از تنگناها ایجاد کنیم.

وی گفت: خداوند این توفیق را می دهد که مسائل را پشت سر بگذاریم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید اعتماد مردم را بازسازی کرد، گفت: ضعف ها را اعتراف می کنیم، گاهی تصمیمات اشتباهی گرفتیم اما نیت این بوده که تصمیمات در جهت حل مسائل و یاری به پیشرفت امور باشد و مردم ایران حتما به بزرگی خودشان تحمل می نمایند.

وی گفت: مهم این است که انقلاب کارهای بزرگی انجام داده، راه پیش رو روشن است و هیچ افق تیره و تاری وجود ندارد. ما در منطقه پر آوشوبی قرار گرفتیم اما از ثبات برخوردار هستیم.

جهانگیری گفت: امروز همه قبول دارند ایران لنگر ثبات است اما بعضی از همسایگان ما کج فهم هستند و باید گفت اگر خدشه ای به امنیت ایران وارد بگردد اینها هیچ امنیتی نخواهند داشت و ایران نیز دوست دارد ثبات و امنیت در منطقه فراهم باشد.

وی اعلام کرد: در چنین منطقه ای ما امروز ثبات، آرامش و جهت پیشرفت را دنبال می کنیم.

معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد: کارهایی که در گوشه و کنار کشور اجرا شده کارهای خیلی خوب و بزرگی است.

وی با اشاره به درخواست استاندار فارس برای آنالیز وضعیت استان فارس، قول داد در فرصت کافی به این استان سفر کند و گفت: فارس استان پر ظرفیتی است. استانی است که قادر است مسائل خود و هم مسائل دیگر استان ها را حل نماید و در راس این ظرفیت ها نیروی انسانی است که می تواند در منطقه تحول جدی به وجود بیاورند.

جهانگیری با اشاره به اینکه اعتقاد داریم فارس جهت توسعه خودش را در بخش های مختلف دنبال کند، اضافه کرد: راجع به مسئله کشاورزان و استمهال وام هایشان مصوبه داریم و باید مسائل را آنالیز و رفع کنیم از طرفی می دانیم که کشاورزان اگر خوب فراوری نمایند حتما وام هایش را پس داده و وام جدید می گیرند از این رو حتما یاری خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به زیرساختهای استان نیز گفت: آزادراه اصفهان در حال پیگیری هستیم که در سال 98 تکمیل گردد و راه آهن شیراز به بوشهر نیز فاینانس آن از چین تصویب شد اما باید پیگیری گردد ولی باید در نظر داشت که این موضوع زمان بر است.

جهانگیری گفت: آب آشامیدین شهر شیراز دغدغه بزرگی بود که قول دادیم شورای عالی آب اختصاصی به مسئله آب استان و تالاب ها رسدیکی کند .

معاون اول رئیس جمهور گفت: این دغدغه های جدی است که تالاب ها را نباید بگذاریم که به تهدید نماینده سلامت مردم تبدیل شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فرق شهرداری ها با دستگاه دولتی این است که ادارات با بودجه دولتی کار می نمایند اما شهرداری باید خودش پول را تامین کند و این پول درآوردن کار سختی است .باید برای شیراز آنقدر کار شهری انجام دهیم که در راس شهرهای ایران باشد از این رو عقب افتادگی ها حتما باید جبران گردد.

وی از شهرداران کلانشهرها برای حوزه پیگیری ساخت و توسعه مترو تقدیر کرد و گفت: در سال و یا در دولت گذشته 2 میلیارد دلار از دولت اختصاص دادیم که واگن برای کلانشهرها خریداری گردد که یک سهمی به شیراز تعلق بگیرد و سهمی از تهران هم در نظر گرفتیم که در این صورت ظرفیت مسافرهای تهران تا دو برابر افزایش پیدا کند.

جهانگیری گفت: الان اوراق مشارکتی که در دولت به دست مردم می دهیم به خزانه اعلام شده روز قبل سررسید پرداخت گردد تا مردم خوش حسابی دولت را مشاهده نمایند تا چنانچه دفعه دوم از مردم دعوت شد تصور نمایند که با دولت خوش حساب طرف هستند.

وی با اشاره به دعوت از شهردارهای کلانشهرها در جلسه اخیر، گفت: در این جلسه سعی می گردد مسائل این شهرداران رفع گردد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه سخنان خود از امام آدینه شیراز بابت فعالیت هایی که صورت داده تقدیر و تشکر کرد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 12375

به "انقلاب اسلامی بزرگترین اتفاق قرن بیستم، اعتماد مردم بازسازی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انقلاب اسلامی بزرگترین اتفاق قرن بیستم، اعتماد مردم بازسازی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید