افزایش 2 برابری ظرفیت مخازن سدهای تهران

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت نیرو، سید حسن رضوی، با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شرکت های فنی و مهندسی خارجی، ایران را ترک کردند، گفت: این موضوع باعث نشد از اهداف خود دست بکشیم. در نتیجه طی 40 سال گذشته بهره برداری از 9 سد بزرگ ملی به ظرفیت دو میلیارد و 491 میلیون متر مکعب از سوی شرکت آب منطقه ای تهران در استان های مختلف کشور رقم خورد.

افزایش 2 برابری ظرفیت مخازن سدهای تهران

وی با بیان اینکه زمانی محدوده عملکرد شرکت آب منطقه ای تهران شامل استان های تهران، البرز، قم، مرکزی، قزوین و سمنان می شد، اضافه نمود: این شرکت خدمات ارزنده ای در زمینه تامین آب طی چهار دهه گذشته انجام داده است که از مهم ترین موارد آن می توان به احداث سد، خطوط انتقال آب، تونل انتقال و سایر تاسیسات تامین منابع آب اشاره نمود. ظرفیت آب قابل تنظیم سدهای بزرگ پیش از انقلاب یک میلیارد و 560 میلیون متر مکعب در سال بوده که اکنون این رقم به دو میلیارد و 383 میلیون متر مکعب در سال رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران، تعداد سدهای تنظیمی و بزرگ ملی مربوط به این شرکت در قبل از انقلاب را چهار سد برشمرد و ادامه داد: اکنون این رقم به 9 سد افزایش یافته است و تعداد سدهای کوچک و بندهای انحرافی از سه بند در قبل از انقلاب به 34 بند رسیده است. این درحالی است که جمعیت تحت پوشش شرکت آب منطقه ای تهران در ابتدای انقلاب حدود سه میلیون نفر بوده، اما اکنون خدمت رسانی و تامین آب برای 17 میلیون نفر صورت می گیرد.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

italyro.ir: تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 11943

به "افزایش 2 برابری ظرفیت مخازن سدهای تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 2 برابری ظرفیت مخازن سدهای تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید