افزایش فراوری نیروگاه های حرارتی برای کاهش خاموشی ها

به گزارش مجله سرگرمی، معاون راهبری فراوری شرکت برق حرارتی با اشاره به افزایش 29 درصدی فراوری نیروگاه های حرارتی برای کاهش وقوع خاموشی در دو ماه نخست سال جاری، گفت: میانگین فراوری این واحدها در فروردین ماه هشت هزار مگاوات و طی اردیبهشت ماه پنج هزار مگاوات نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

افزایش فراوری نیروگاه های حرارتی برای کاهش خاموشی ها

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، ناصر اسکندری اضافه نمود: سال گذشته تشدید شرایط بیماری کرونا موجب شده بود تا بسیاری از مشاغل تعطیل شده و به تبع آن مقدار مصرف برق هم کاهش محسوسی پیدا کند، اما از ابتدای سال جاری با بهبود نسبی شرایط بیماری کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی با افزایش فعالیت مشاغل گروه های مختلف، شاهد رشد قابل توجه مصرف برق در کشور بوده ایم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر رشد طبیعی مصرف برق سالانه در کشور به همراه افزایش استفاده از ماینرها، عدم حضور موثر نیروگاه اتمی، رشد قابل توجه دمای کشور در کنار استفاده زودتر از سیستم های سرمایشی و بعلاوه افت شدید بارندگی و به تبع آن کاهش توان نیروگاه های برق آبی موجب شده است که طی دو ماه ابتدایی سال جاری، میانگین فراوری نیروگاه های حرارتی 29 درصد افزایش یابد تا عدم فراوری سایر نیروگاه ها از این طریق جبران گردد.

اسکندری اعلام نمود: بخشی از این افزایش فراوری به وسیله ظرفیت تازه نیروگاهی به مقدار تقریبی یک هزار و 500 مگاوات تامین شده است و بقیه آن مربوط به افزایش فراوری نیروگاه های تازه است که بار بیشتری از مصرف برق را بر دوش کشیده و یا با جابجایی و سرعت بخشیدن به فعالیت های تعمیرات واحدها باعث افزایش فراوری در این مقطع زمانی شده ایم.

معاون راهبری فراوری شرکت برق حرارتی اعلام نمود: در حالی که مبه وسیله رشد اوج مصرف برق در 10 سال گذشته 4.1 درصد بوده است، این رقم سال جاری بیش از 21 درصد افزایش یافته است.

وی اضافه نمود: بدین منظور برای جبران کسری فراوری سایر نیروگاه ها و افزایش بار اتفاق افتاده، واحدهای فراوری برق حرارتی با تمام توان و آمادگی مناسب در مدار فراوری قرار گرفته اند تا ضمن افزایش 29 درصدی فراوری برق موجب کاهش وقوع خاموشی در کشور شوند.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

italyro.ir: تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 149397

به "افزایش فراوری نیروگاه های حرارتی برای کاهش خاموشی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فراوری نیروگاه های حرارتی برای کاهش خاموشی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید