آزمون دوره ای بیش از 300 دستگاه باسکول جاده ای در استان اردبیل

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرکل استاندارد استان اردبیل از بازرسی و آزمون دوره ای 351 باسکول وسایل نقلیه چرخ دار جاده ای استان در سال99 اطلاع داد.

آزمون دوره ای بیش از 300 دستگاه باسکول جاده ای در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از اردبیل، هاشم علایی در تشریح عملکرد یکساله این اداره کل با اشاره به اینکه طبق ضوابط قانونی همه وسایل سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی در مرحله فراوری و کارکرد در مراکز توزین تحت نظارت کامل سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارند، اضافه نمود: کلیه وسایل توزین باید در فواصل زمانی تعیین به صورت دوره ای توسط شرکت های تائید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران مورد بازرسی و آزمون قرار گیرند.

وی گفت: در راستای اجرای تکالیف ذاتی و قانونی این اداره کل، توسط آزمایشگاه همکار تأیید صلاحیت شده مجری آزمون دوره ای، تعداد 351 باسکول وسایل نقلیه چرخدار جاده ای بر اساس استاندارد ملی 10274 در طول سال99 مورد آزمون قرار گرفته است که از این تعداد، 336 باسکول قبول و 15باسکول نیز مردود اعلام شده است.

علایی یادآور شد: در حوزه آزمون باسکولهای چرخ دار جاده ای شاهد تحقق 117 درصدی برنامه عملیاتی

پیش بینی شده، بوده ایم. دبیر شورای استاندارد استان اضافه نمود: تمام باسکول ها باید دارای گواهی آزمون صحت عملکرد و تاییدیه استاندارد باشند.

وی با اشاره به نصب 360 باسکول در سطح استان و فعالیت مستمر 330 باسکول، خاطر نشان کرد 80 درصد باسکول های نصب شده در بخش خصوصی و 20 درصد در بخش دولتی فعالیت دارند.

علایی همچنین اضافه نمود: با توجه به نزدیک شدن فصل برداشت و خرید گندم از کشاورزان، در راستای اجرای قانون و ضوابط اجرایی سازمان ملی استاندارد در زمینه اندازه شناسی ، باسکول های وسایل چرخدار جاده ای ثابت همکف، موجود در مراکز خرید گندم شامل سیلوهای گندم، کارخانجات آرد سازی و تعاونی های روستایی در شهرستان های این استان از نظر صحت عملکرد مورد آنالیز قرار می گیرد.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل تاکیدکرد: آزمون صحت عملکرد باسکول های استان منحصر به ایام برداشت گندم نبوده و این طرح به طور ادواری در طول سال در تمام شهرستان های استان انجام می پذیرد.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

italyro.ir: تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 142859

به "آزمون دوره ای بیش از 300 دستگاه باسکول جاده ای در استان اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون دوره ای بیش از 300 دستگاه باسکول جاده ای در استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید